Silvia Duță este un antreprenor care a lansat pe piață un serviciu revoluționar: curieratul electric. În timp ce toată planeta suferă de încăzire globală din cauza emisiilor de carbon, Silvia a găsit soluția la nivel de România: Curiera. Cu mult curaj și tenacitate, ea își crește afacerea progresiv, dar sigur.
Care este povestea afacerii dumneavoastră?
Afacerea a început din pasiunea mea de a servi clienții. Eram angajată și în timpul liber am discutat mult cu clienții, i-am ascultat și am realizat ce nevoi au. De exemplu, îmi spuneau că le-ar fi mai ușor dacă ar exista un serviciu de tip pachet, un curier cu prețuri fixe, fara taxe de retur sau de km suplimentari, pentru a putea bugeta banii și recupera ulterior de la client contravaloarea transportului, fara ulterioare pierderi. Așa s-a născut Curiera, o afacere online în primii doi ani, din 2020 până în 2022, cu șase angajați. Totul mergea foarte bine, aveam un profit de 20%, însă mi-am dat seama că vreau mai mult de atât, să mă reinventez și să aduc o schimbare în piața de curierat. Tocmai de aceea am riscat și am lansat un nou curier pe piață, un curier „electric“, pentru că îmi doresc foarte mult să susțin mediul înconjurător, să reducem poluarea și să oferim servicii de calitate clienților.
Cum este organizată o firmă de curierat electric?
O mașină de curierat parcurge zilnic 200 de kilometri, iar dacă înmulțim cu X mașini, rezultă un indice considerabil de emisii de carbon. De aceea, tot profitul și toate economiile le-am investit în dezvoltarea companiei, achiziționând echipamente, mașini electrice și angajând curieri. Astfel, am devenit primul curier electric din zona București-Ilfov. În prezent, avem 33 de angajați. Flota noastră este compusă, în mare parte, din mașini electrice, dar mai avem două sau trei mașini pe carburant, care sunt de rezervă. Din punct de vedere al costurilor, pe termen lung, eficientizăm undeva la 60% din combustibilul consumat. La nivel național și internațional, colaborăm cu FAN Courier, DPD, Cargus, Sameday, DHL, UPS, GLS, colectăm coletele clienților și le ducem către depozite. Lucrăm cu persoane fizice și juridice, suntem deschiși și flexibili, dar ne axăm pe clienții care au trimiteri constante cu un volum de peste 50 de colete pe lună.
Care este strategia dumneavoastră de afaceri? Pe ce principii vă bazați?
Ca antreprenor, am considerat mereu că dacă eu nu sunt în echilibru, nu sunt destul de înțeleaptă, destul de dezvoltată și evoluată ca om, nu pot avea o afacere de succes. Tocmai de aceea, când nu aveam cunoștințele necesare, dar credeam că le știu pe toate și închideam urechile la sfaturi, am pierdut. Când am spus „stop“ și am început să mă informez, am aflat că, de fapt, greșeam. Sfaturile de dinainte veneau de la oameni fără experiență și trebuia doar să îmi schimb mediul de învățare. E bine să știi câte puțin din toate, să ai previziune asupra bugetului tău, asupra bilanțului, asupra tuturor documentelor financiare, măcar minimul de cunoștințe, chiar dacă nu ai studii în domeniul contabil. De cealaltă parte, când există o comunicare între ambele părți — furnizor-client, antreprenor-client, angajator-angajat — lucrurile merg mult mai bine. Toată lumea are situații delicate, are nevoie de ajutor, dar cu comunicare și deschidere, ne putem organiza pentru un parteneriat de tip win-win. Este o perioadă dificilă pentru orice antreprenor, acum, în 2024, cu atâtea schimbări, dar când există deschidere de ambele părți, nu are cum să nu iasă ceva de succes.
Ce vă propuneți pe termen lung și pe termen scurt?
La început, în 2022, când am observat că am finanțe, că mă descurc, îmi imaginam că în doi ani voi deveni un curier electric național și voi reuși să implementez curieratul electric în marile orașe, astfel încât să atingem un procent de 60-70% livrare electrică în România. Acesta era și încă este visul meu. Între timp, mi-am dat seama că visurile nu se împlinesc atât de ușor în piața din România și am realizat că trebuie să cresc încet, cu resursele pe care le am, pentru că nu atragi niciun investitor (și nici nu există bănci de investiții în România) când tu cheltui tot ce ai pentru a aduce active în compania ta. M-am ancorat în realitate și acum cresc pas cu pas, sustenabil, cumpăr câte o mașină electrică la trei luni și astfel, ajungem la o creștere de 10% pe an. Muncim zilnic, ne străduim, ne place să oferim calitate și să ne ajutăm clienții. Ne dorim ca în cinci ani să ajungem printre top 3 curieri din România. Ne comparăm, momentan, cu un avion: la început, când decolezi, consumi mult combustibil, dar apoi, în aer, consumi mai puțin. Așa e și în situația noastră actuală. Am cheltuit mult pentru a ne dezvolta accelerat, iar acum ne concentrăm pe stabilizare. Ne dorim să ajungem în marile orașe din România, să legăm parteneriate locale, să avem depozite cu stații de încărcare electrice și să livrăm în orașele respective. Între orașe vrem să folosim alte variante de transport pentru a scădea emisiile de carbon. Ne bazăm pe faptul că, în viitorul apropiat, vor apărea și tiruri electrice pe care să le putem folosi frecvent pe străzile din România.
Date de contact
0765 402 344
contact@curiera.ro