În trei decenii de experiență în realizarea mobilierelui de lux, Claudiu Stan se mândrește cu un portofliu vast de clienți pretențioși, care s-au bucurat de serviciile Empero. Viziunea lui Claudiu este îndreptată spe calitate și bun gust, iar modelul lui este piața italiană de mobilier de lux.
Care este povestea afacerii dumneavoastră?
Afacerea a început în 1992, ca un mic atelier de canapele tapițate, într-o incintă de mici dimensiuni. Viziunea a fost permanent aceea de a ajunge la nivelul unui producator de mobilier pentru nișa de lux (un fel de substitut local pentru calitatea furnizată de producători italieni – consacrați in productia de mobilier de lux). Ca atare, s-au facut investiții continue si susținute în echipamente tot mai performante, care ne-au permis să realizam lucrări și piese tot mai complexe, piese care nu sunt la îndemana oricărui producător de mobilier. În acest moment, ne desfășurăm activitatea în 3 hale de producție, cca 5.000 mp, suntem un efectiv format din 48 de oameni și prelucram intern materia primă: de la cherestea sau poștă din lemn masiv, plăci de MDF/furniruite sau furnir pe care-l aplicam noi prin presare, materiale compozite, până la stadiul final de mobilier finisat/vopsit sau piese tapițate (avem și un departament de tapițerie). Practic putem gestiona proiecte complexe de mobilare (ceea ce și facem): apartamente, case-vile, restaurante, hoteluri, pe care avem capacitatea să le predăm la cheie, din punct de vedere al mobilierului. Putem admite că, în acest moment, suntem una dintre puținele opțiuni de pe piața locală, când vine vorba de a furniza soluții de complexitate mare de mobilare a spațiilor pentru cei mai pretentiosi clienți.
Care sunt principiile pe care le aplicați sau după care vă ghidați pentru a avea succes în afaceri?
Principiile de la care nu facem rabat niciodată sunt calitatea la cele mai înalte standarde și seriozitatea în relația cu clienții beneficiari ai serviciilor și produselor noastre, asta incluzând și asumarea propriei răspunderi ori de cate ori este nevoie. Nu facem nicio concesie la capitolul materii prime și materiale, în sensul că nu riscăm să compromitem calitatea finală a lucrării, apelând la materii prime și materiale mai ieftine, în ideea de a obține un profit suplimentar. De asemenea, suntem foarte atenți la nevoile propriilor angajați, astfel încât să fie motivați în permanență și să le oferim un mediu de lucru care să le permită să se concentreze în a livra calitatea pe care o promovăm și care ne diferențiază, de cele mai multe ori, de alte firme producătoare de mobilier. Suntem în permanență ancorați și atenți la cele mai noi tendințe în domeniul nostru: pe cât posibil, nu ratăm târguri de profil, astfel încat să fim la zi cu ceea ce apare nou în peisajul producției și designului de mobilier.
Cine sunt clienții dumneavoastră?
Clienții noștri sunt clienți foarte pretențiosi, foarte atenți la detalii, clienți din categoria celor cu venituri semnificativ peste medie. Aici vorbim despre clienți din categoria rezidențială, hoteluri, restaurante, cafenele, clinici etc. În principiu, este vorba despre genul de clienți care ar fi înclinați să caute furnizori de mobilier de pe piața italiană, care este recunoscutăpentru înalta calitate a produselor oferite. Pot aici detalia un episod reprezentativ în istoria activității noastre: după ce a umblat cu designerul prin Austria și Italia pentru a-și mobila casa și nu a găsit neaparat ceea ce căuta, a decis să lase pe mâna noastra mobilarea casei sale. La final, foarte încântat, ne-a spus: „Nu credeam că voi găsi în Romania pe cineva să reușească să-mi furnizeze mobilierul de care aveam eu nevoie, la nivelul calitativ pe care îl așteptam”. Am realizat și montat mobilier în locații emblematice din Cluj: lanțul de magazine Panemar (pe care orice clujean îl cunoaște), restaurantul Chios din parcul central din Cluj-Napoca, restaurant Hikari din incinta hotelului Radisson Blu din Cluj-Napoca, restaurant și recepție complex de tenis Winners Parcul Rozelor Cluj-Napoca, restaurant Zama Cluj-Napoca, precum și în alte locații din țară și străinătate. Cred că portofoliul de lucrări expus pe site-ul nostru empero.ro (care e doar o mica parte din ceea ce am realizat) este destul de grăitor în ceea ce privește capacitățile noastre de gestionare a proiectelor de mobilare.
Ce obiective aveți pe termen scurt? Dar pe termen lung?
Pe termen scurt, obiectivele vizează consolidarea echipei prin motivarea și stabilizarea personalului cu performanțe foarte bune, recrutarea de noi angajați performanți din piață, creșterea brand awarness-ului, digitalizarea afacerii. Pe termen mediu si lung, ne dorim să realizăm mai multe investiții în echipamente performante și să dezvoltăm un showroom de mobilier la standarde înalte, showroom care să deservească, la modul desăvârșit, nevoile partenerilor noștri designeri si arhitecți, în relația lor cu clienții finali.
Date de contact
0730 072 489
claudiustan@empero.ro