Sebastian Anescu conduce o afacere împreună cu fratele său, Sergiu Anescu. Cu ambiție, perseverență, comunicare și muncă în echipă au reușit să facă performanță în programare, iar firma lor a ajuns cunoscută, până și în Emiratele Arabe Unite. Sebastian ne-a împărtășit povestea lor și câteva principii după care se ghidează.
Cum a început povestea afacerii dumneavoastră?
Povestea afacerii noastre a început în 2021. asTech Soft este o companie de dezvoltare software, dezvoltăm platforme web de orice tip, aplicații de mobil Android, iOS, CRM-uri, ERP-uri, software interne pentru orice tip de companie, totul făcut la cerința clietului, cu design personalizat, logo, branding, deci cam tot ce ține de partea de online. Afacerea o gestionez împreună cu fratele meu, Sergiu. Avem amândoi o experiență de 10 ani ca programatori, fie ca angajați, fie freelancing, fie ca antreprenor, în cazul meu, într-un alt domeniu.
Cine sunt clienții dumneavoastră?
Înainte să deschidem, am semnat un contract pe care ne bazam efectiv, iar acum, după aproape 3 ani, avem 20 de angajați și colaboratori. Avem proiecte atât naționale, cât și proiecte cu clienți din afară, cu preponderanță în spațiu European – Germania, Franța, Spania și UK, Orientul mijlociu – Emiratele Arabe Unite și America. În total avem peste 20 de clienți mulțumiți de care ne ocupăm în continuare prin serviciul de mentenanță sau prin dezvoltarea altor module. Primii clienți i-am avut în urma unor postări pe grupurile de Facebook din mai multe țări, eea ce ne-a făcut încrezători că funcționează; apoi, am apelat la o firmă de marketing care ne-a adus noi clienți.
Care este strategia afacerii dumneavoastră?
Încercăm să învățăm mereu, să urmărim cursuri de la diferiți oameni pentru că niciodată nu le știi pe toate. Nu credeam că vom ajunge la un număr așa mare de clienți, atât de repede. Observ că e din ce în ce mai greu de gestionat afacerea, dar suntem bucuroși și sperăm să continuăm în același fel. Noi avem două reguli foarte clare. În primul rând, fiecare știe care este sectorul lui de activitate și nu se bagă peste celelălalt; fratele meu este pe partea tehnică, iar eu sunt pe partea de clienți și administrare. În al doilea rând, avem mare încredere unul în celălalt și suntem corecți; banii sunt la comun. În trei ani, de când am început afacerea, nu am avut nicio discuție în contradictoriu pe această temă, desi eu ar trebui să fiu pus la întrebări; eu sunt cel care merge fizic la bancă, plătește facturi, încasează, dar îi comunic mereu fratelui meu toate mișcările. Asta înseamnă încredere, iar în afaceri, cred că e un factor definitoriu. Mai avem un principiu comun și anume nu facem afaceri cu clienții cu care nu avem acea conexiune și simțim, încă de la prima întâlnire, că ne-ar putea cauza probleme. Suntem mândri de noi, de tot parcursul afacerii noastre de până acum. Nu am fi reușit dacă nu eram uniți, dacă nu exista încredere și dedicare recipropcă. Suntem conștienți că mai avem foarte mult de muncă.
Ce obiective aveți, pe termen lung și pe termen scurt?
Pe termen scurt, ne dorim să terminăm cu bine proiectele pe care le avem în derulare. Iar pe termen lung, lucrăm la un soft pe care vrem să-l facem pentru noi. Încă e la nivel de schiță, dar va fi fi un soft legat de tot ce înseamnă transporturi de persoane, de marfă, adresat atât persoanelor fizice, cât și juridice. Firma noastră a atras mulți clienți pe sectorul transporturi, iar astfel, am aflat problemele sau necesitățile lor.
Date de contact
0756479864