Eusebiu Șchipu a lansat o platformă de recrutare menită să vină în sprijinul angajaților și angajatorilor, să se întâlnească. Mereu conectat la tehnologie, Eusebiu folosește inteligența artificială în dezvoltarea platformei sale și oferă posibilitatea de a posta anunțuri gratuite.
Care este povestea afacerii dumneavoastră?
Multijobs a fost lansat la finalul lunii aprilie. Este a doua afacere în care investim, după ce am reușit să aducem prima firmă la un nivel unde gradul nostru de implicare este foarte redus și foarte multe activități din afacerea inițială s-au automatizat și proceduralizat. Am observat o nevoie în piață, în ceea ce privește recrutarea; coroborat cu apariția inteligenței artificiale, cu care am cochetat încă de la început, ne-am dat seama că ar fi o oportunitate foarte bună pentru a crea această platformă. Ideea de la care am pornit e că aveam nevoie de persoane pe care să le angajăm pentru afacereile noastre. Am realizat că se pierde foarte mult timp în a căuta, selecta, contacta, iar întreg procesul de recrutare este greoi. Am creat un instrument cu ajutorul unui algoritm de inteligență artificială. Rezultatele care au apărut au fost interesante și au scurtat foarte mult munca pe care o depuneam înainte. Astfel, ne-am gândit că ar fi bine să extindem lucrul acesta și către clienții noștri, ca să-și găsească mai ușor angajații.
Cum credeți că vă diferențiați față de concurență?
În general, pe platformele de recrutare identificăm ca element principal CV-ul cu datele completate o singură dată. Noi am implementat inclusiv un departament de call center în care, în urma unei discuții telefonice, pe care o au cu colegii noștri, îi ajutăm să-și construiască CV-ul. Inclusiv aici am implementat elemente de inteligență artificială. Pe lângă acest lucru, noi mai oferim câteva informații printr-un formular pe care l-am standardizat, pe trei criterii: ce știi să faci, ce îți place să faci și care sunt așteptările de la locul de muncă. Apoi, algoritmul nostru de inteligență artificială caută în baza de date anunțurile de locuri de muncă disponibile. Automat, aplică la acele locuri de muncă ce coincid cu dorințele, cunoștințele și toate informațiile pe care le oferă candidații sau angajatorii. Astfel, avem compatibilitate între așteptările angajatorilor și cei care își caută un loc de muncă. Un alt element care ne diferențiază de concurență este că anunțurile standard de recrutare sunt gratuite, iar angajatorii plătesc doar dacă găsesc candidați relevanți. Adică, văd toate informațiile din CV și dacă ei consideră că acel candidat este potrivit și merită să fie chemat la interviu, atunci deblochează datele de contact. Feedback-ul din rândul angajatorilor, care au postat deja în aceste de patru luni, este pozitiv; avem 3.000 de locuri de muncă de la peste 700 de angajatori care s-au înscris. De asemenea, am inclus un modul prin care platforma Multijobs poate fi adaptată și ușor accesibilă de către persoanele cu dizabilități. Există o lege în România ce se adresează firmelor care au peste 50 de salariați. Ele au obligația, tocmai pentru a contribui și a include persoanele cu dizabilități în câmpul muncii, să angajeze un procent de cel puțin 4% de persoane cu dizabilități. În caz contrar, legea le obligă să plătească o anumită taxă sau să colaboreze cu furnizori care au statutul de mutate protejat, așa cum este firma care deține platforma multijobs.ro.
Care sunt obiectivele dumneavoastră?
Acum, principala provocare este de a aduce candidați pe platformă. Și de aceea, o mare parte dintre investițiile pe care noi le facem și pe care le-am bugetat în următorul interval de timp sunt spre popularizarea platformei în rândul candidaților. Dar și aici am implementat un sistem prin care promovăm, pe lângă alte canale din social media, inclusiv varianta de afiliere. Adică, un candidat sau orice persoană care dorește să recomande platforma Multijobs, va primi 25 de lei pentru fiecare candidat pe care îl aduce pe platforma Multijobs. Și atunci am observat și în rândul candidaților care sunt la început de drum, că au devenit afiliați. Dacă la început, în primele două luni, numărul de candidați înscriși era relativ redus, acum acesta a crescut. Zilnic, avem în jur de 150-200 de candidați care se scriu doar prin modalitatea aceasta.
Care sunt cerințele angajatorilor în 2024?
Cerințele sunt publice, postate în anunțurile de recrutare, dar ceea ce am observat e faptul că încă angajatorii se feresc de a face publice salariile, deși noi încurajăm acest lucru. Inițial, am vrut ca anunțurile de recrutare standard, care sunt gratuite, să fie condiționate de afișarea salariului. Însă, un număr surprinzător de mare dintre angajatorii cu care am discutat au spus că, în momentul de față, nu sunt de acord. Și atunci, am fost nevoiți să ne adaptăm și să există posibilitatea ca salariul să fie confidențial. Dar, oricum, angajatorii ne transmit care este bugetul pe care îl au pentru fiecare post, astfel încât algoritmul de inteligență artificială să nu recomande candidați care nu se aliniază cu așteptările angajatorilor. Candidații care sunt recomandați și sunt aplicați automat la locurile de muncă respective, sunt mult mai relevanți decât în situația în care cineva răsfoiește, zeci de anunțuri și aplică în mod automat.
Date de contact
0 770 788 599
contact@multijobs.ro