Mihai Repede este un tânăr Creathor care vrea să învețe antreprenorii să se promoveze corect pe rețelele sociale. Mihai are experiența unei afaceri crescute de el însuși în online; el spune că cei mai calitativi clienți, care chiar vor să cumpere, vin singuri, dacă postezi conținut de calitate.
Care este povestea afacerii dumneavoastră?
Creathor este un program educațional pentru antreprenorii care își doresc să vină pe rețelele sociale, organic, cu afacerea lor: să facă videoclipuri prin care să-și promoveze domeniul de activitate, produsele și serviciile și să ajungă, prin reclame neplătite, spre oameni care să se transforme în clienți și care să le facă o dublare cel puțin, dacă nu o triplare a cifrei de afaceri prin vânzarea efectivă pe rețelele sociale. Eu devin mentorul lor pentru că, la rândul meu, sunt un antreprenor care are aproape 800.000 de urmăritori pe rețelele sociale, adunați tot organic; prima mea afacere a fost RPD ART, unde vindeam semnături personalizate. Pe baza cunoștințelor mele, a experienței mele, pe baza rezultatelor pe care le-am avut în trecut cu alți antreprenori cu care am colaborat, am considerat că este cerere pe piață, că nu se ocupă mai nimeni de acest lucru, iar cei care se ocupă au doar 10-15.000 următori. Eu vin cu o experiență de câteva sute de milioane de vizualizări la activ și știu care sunt strategiile potrivite de creștere organică a antreprenorilor.
Care este strategia afacerii tale?
Le ofer mentorat 1 la 1 timp de 6 luni, în care îi învăț pe antreprenori să filmeze, să posteze, să editeze să crească organic și să adune minim 20.000 de urmăritori în cele 6 luni, urmăritori organici direct interesați de ei. Cel mai bun rezultat al meu raportat la 6 luni este de 230.000 de urmăritori adunați, iar al doilea cel mai bun este de 50.000 de urmăritori adunați, deci există și extreme, dar minimul pe care eu îl garantez contractual, bineînțeles, este de 20.000 de urmăritori direct interesați de produsele sau de serviciile antreprenorilor, organic complet, adică fără reclame plătite. Antreprenorul cu care lucrez trebuie să înțeleagă că există șapte pași, care implementați corespunzător, fac diferența între o afișare corect pe social media și una haotică. În acești șapte pași, ai mai multe procese de implementat. Pornind de la ce aparatură este necesară ca tu să începi să faci conținut, până la setarea ideilor, valorilor, colaborările, mentenanța cunoștințelor despre brand și consecvența; din punctul meu de vedere, a fii consecvent este cea mai bună strategie pe care o poți aplica pentru conținutul tău. Există două categorii de oameni: cei care reprezintă 90% talent și doar 10% muncă și viceversa. Cei care nu fac nimic cu talentul lor pot avea succes pentru că doar cel care perseverează are de câștigat; aceasta este filosofia Creathor. Îmi doresc să facem conținut zilnic, foarte bine aplicat nevoilor pieței, să dau feedback-uri pentru fiecare videoclip în parte. Rezultatele apar în mai puțin de 6 luni pe partea financiară – bineînțeles că odată ce faci o reclamă bună ai și vânzări bune – dar și pe partea de afișare, vizibilitate; reclama, din punctul meu de vedere, este motorul oricărei afaceri corecte. Trebuie să-ți determini avatarul de client ideal și să știi ce vrea să audă, să îi gâdili urechea.
Ce vor oamenii să vadă pe rețelele sociale?
România e o țară în care 40% dintre locuitori sunt analfabeți funcționali. Adică sunt alfabetizați, știu să citească, dar habar n-au ce citesc dintr-un text, nu-l înțeleg. În contextul dat, ar fi absurd să credem că postările scrise sunt cele care funcționează și atunci, e clar că atât intelectualii și alfabetizații, cât și analfabeții funcționali și analfabeții pot să înțeleagă, în mai puțin de un minut un videoclip care are un mesaj pentru că acolo explici. Nu doar explici și arăți. Dacă pui și subtitrare, este bonus. Astfel, strategia de videoclipuri scurte și de impact, tip Reels, Instagram Reels, YouTube Shorts, TikTok, prin care antreprenorii vin și propun este ceea ce vor oamenii pe rețelele sociale; vor să li se propună, nu să li se impună, ce să cumpere pentru că oamenii adoră să cumpere, dar urăsc să li se vândă și acest lucru îi învăț pe antreprenorii cu care colaborez, 75 la număr acum – să transmită mesaje corect din punctul de vedere al comunicării și al mesajului.
Mai funcționează afaceri fără rețele sociale?
Sunt oameni care au fabrici, uzine, care nu au văzut poate, în viața lor social media și nici nu consumă. Însă, dacă ești la început de drum răspunsul meu este clar nu, o afacere nu mai poate funcționa fără rețele sociale pentru că, la început de drum, ai nevoie de cash flow, de strategie, de recunoaștere, să aibă oamenii încredere în tine. Ești obligat prin conjunctură, prin context să fii pe rețelele sociale, asta e cheia succesului viitoarei tale afaceri. România are o statistică destul de sumbra – peste un milion de afaceri se deschid anual și se închid mai repede de un an, iar acest lucru înseamnă că au greșit la partea de reclama, fiind la început de drum. Tiktok avut o creștere de fantastică în 2024, de la 5 milioane adulți prezenți, la 9 milioane. 82% dintre utilizatorii TikTok descoperă pentru prima dată o afacere mică sau mijlocie pe TikTok înainte de a o vedea în altă parte și 52% din aceștia decid să și facă cel puțin o achiziție de la business-ul pe care l-au descoperit aici.
Care este diferența între o reclamă plătită și una organică?
Dacă un videoclip organic, adică natural, făcut de tine cu script și mentorat, apoi crescut pe rețelele sociale, ajunge la 100.000 de vizualizări fără reclamă, fără pompare de bani în promovare, îl poți, apoi, promova prin reclame plătite. O dată ce ai văzut că ai niște rezultate foarte bune pe organic, clar le poți valorifica cu bani. În schimb, dacă promovezi un videoclip din prima cu bani, acele vizualizări nu sunt neapărat cele mai bune și calitative vizualizări; intri cu japca în viețile oamenilor și s-ar putea să-ți dăuneze mai mult imaginii și productivității brand-ului tău decât dacă n-ai fi făcut deloc reclame. Nu poți face reclame oricui și cu orice: un milion de vizualizări organic, pe care le-ai adus gratis, reprezintă oamenii care chiar au vrut să te vadă, care au simțit să rămână cu tine, să lase un comentariu, să te susțină să scrie o recenzie, să intre pe site și să cumpere. Dacă prietenii tăi nu au simțit să distribuie, clar nu sunt publicul tău; stai cu oamenii care cu adevărat vor simți să facă ceva pentru tine și aceia, statistic vorbind sunt 98% non-urmăritori, oameni care nu știu încă de tine.
Date de contact
0772201279