1. Segmentarea Pieței
Începe cu identificarea și împărțirea pieței în segmente distincte pe baza caracteristicilor demografice, geografice, comportamentale sau psihografic ale cererii și ofertei.
2. Poziționarea mărcii
Creează o imagine și un mesaj de brand care diferențiază compania față de concurenți. Inspiră-te, dar fii creativ și încearcă să concepi „ceva al tău”, cu care să asocieze consumatorul produsul pe care îl vinzi.(Exemplu: farmaciile și personajele promovate)
3. Mixul de marketing (Cele 4P)
• Produs: dezvoltarea și gestionarea produselor și serviciilor oferite.
• Preț: stabilirea unei strategii de preț care să atragă clienții și să maximizeze profitul.
• Promovare: utilizarea diferitelor canale pentru a comunica cu publicul țintă.
• Plasare (Distribuție): asigurarea că produsele sunt disponibile în locurile potrivite pentru clienți.
4.Marketingul de conținut
Încearcă să crezi conținut valoros și informativ pentru a atrage și implica audiența, alege calitatea, nu cantitatea.
5. Campanii de publicitate
Planifică și execută campanii de publicitate pentru a ajunge la publicul țintă și a stimula vânzările. Alege personaje din sfera publică, astfel vei ajunge să trasnformi urmăritorii lor în clienții tăi. Axează-te pe acel segment de consumatori unde nu ai reușit încă să ajungi.
6. Analiza competiției
Studiază și analizează strategiile și tacticile concurenților pentru a identifica oportunități și amenințări. Nu te rezuma la a fi un simplu spectator, învață din greșelile altora și aplică strategiile concurenței într-o nuanță personală. Nu uita că teoria este aceeași, modul de abordare face diferența.
7. Marketingul de Relatie cu Clientii (CRM)
Utilizarea sistemelor CRM pentru a gestiona și analiza interacțiunile cu clienții, îmbunătățind satisfacția și loialitatea acestora este esențială. Un call center destinat sau un chat prin care să menții legătura direct cu clienții tăi, să le asculți și rezolvi problemele în timp real va determina dacă acei consumatori vor reveni.
8. Instrumente și tehnologii în Marketing. Google Analytics
Un instrument de analiză a datelor web care oferă informații despre comportamentul vizitatorilor pe site-uri și eficiența campaniilor de marketing.
9. SEO Tools (Ahrefs, SEMrush, Moz)
Sunt instrumente care ajută la optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare și la îmbunătățirea vizibilității online, precum și cuantificarea publicului.
10. Hootsuite și Buffer
Sunt platforme pentru gestionarea rețelelor sociale care permit programarea și monitorizarea postărilor.
11. Mailchimp și HubSpot
Sunt soluții de automatizare a marketingului prin email care facilitează crearea și gestionarea campaniilor de email marketing.
12. Canva și Adobe Creative Cloud
Sunt dou instrumente de design grafic care permit crearea de materiale vizuale atractive pentru campaniile de marketing.